|
Post by Stonewall Jackson on Jun 10, 2017 16:38:48 GMT
\●●/ Not really a surprise... it seems that in every game for WC, it's about WW2 but in every game it might be different for EW... I don't know why, but it seems to be their own thing. Also Cold war. WC3, WC2...maybe more. Anyway I'd still expect a better game variation wise than the bigger budget Call of Duty "WWII" which apparently is just the liberation of France (again!) plus a foray into Germany. BTW the new thing about EW5 was the pre-gunpowder combat. EW3 had many of the same events in EW5 (multiple powers invading China, even had an actual US Civil war thing) along with ww1. Still, this is not the most heartening news. Not really sure what time you guys want. They did the "future" in GOG2 and we know how that turned out. The whole Call of Duty thing is a joke. It's a last ditch attempt to rekindle a dead franchise.
|
|
|
Post by Quintus Fabius on Jun 10, 2017 17:29:22 GMT
Easytech is extremely consistent when it comes to their titles. lets put it in a timeline... ?-1939: ew 1939-1975: wc 1975-?: Gog Gog isn't sure though, but since gog2 started in 1975 i got a feeling theyre focussing this series on future events. It isn't that weird though, think of hoi for an example, they're all as well in the same era. Paradox Interactive did that on purpose... They have connected save systems for each one of the current running games now. CK2 ends, then EU4 starts on that exact year. EU4 ends then Vicky2 starts on that exact year. Vicky2 ends, then HOI3/4 starts on that exact year. You can actually carry a single save through all of those games. I believe CK2 start around 790 AD or something, then HOI3/4 ends somewhere in the 1950s? 70s? I know for sure: EU4 spans from 1399 to 1835. CKII: 769/867/1066-1453 EUIII: 1399-1821 EUIV: 1444-1821 VicII: 1836-1936 HOI3/4: 1936-1948(HOI3) or forever (HOI4) Stellaris: ?? (edit: it's 2200-forever)
|
|
|
Post by Desophaeus on Jun 10, 2017 17:55:27 GMT
Paradox Interactive did that on purpose... They have connected save systems for each one of the current running games now. CK2 ends, then EU4 starts on that exact year. EU4 ends then Vicky2 starts on that exact year. Vicky2 ends, then HOI3/4 starts on that exact year. You can actually carry a single save through all of those games. I believe CK2 start around 790 AD or something, then HOI3/4 ends somewhere in the 1950s? 70s? I know for sure: EU4 spans from 1399 to 1835. CKII: 769/867/1066-1453 EUIII: 1399-1821 EUIV: 1444-1821 VicII: 1836-1936 HOI3/4: 1936-1948(HOI3) or forever (HOI4) Stellaris: ?? (edit: it's 2200-forever) I'm pretty sure EU4 has a later enddate than EU3. They have a crazy amount of DLCs. And some of them do tweak the timeline. And oops... I didn't realize that I was wrong about EU4 starting in 1444. I'm used to EU3. I remember now.
|
|
|
Post by Quintus Fabius on Jun 10, 2017 18:44:44 GMT
CKII: 769/867/1066-1453 EUIII: 1399-1821 EUIV: 1444-1821 VicII: 1836-1936 HOI3/4: 1936-1948(HOI3) or forever (HOI4) Stellaris: ?? (edit: it's 2200-forever) I'm pretty sure EU4 has a later enddate than EU3. They have a crazy amount of DLCs. And some of them do tweak the timeline. And oops... I didn't realize that I was wrong about EU4 starting in 1444. I'm used to EU3. I remember now. Just checked wiki: EUIV has no end date (because, like in HOI4, you can keep playing forever), but Ironman and most normal games end in 1821. Actually most people probably don't get to 1821 often...
|
|
|
Post by Imperial RomeBall on Jun 10, 2017 22:13:01 GMT
|
|
|
Post by Erich von Ludendorff on Jun 11, 2017 0:02:58 GMT
Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam saltin where's the banhammer when we need it? JK don't ban him, or me, or anyone. It's all a joke
|
|
|
Post by Quintus Fabius on Jun 11, 2017 0:16:23 GMT
Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam Spam
|
|
|
Post by Desophaeus on Jun 11, 2017 0:35:41 GMT
You could just use something pointless like the Modern Major-General song instead of that one word again and again lol.
|
|
|
Post by Antonio Santa Anna on Jun 11, 2017 0:40:02 GMT
|
|
|
Post by The Spanish Inquisition on Jun 11, 2017 0:44:35 GMT
I will not buy this record; it is scratched.
|
|
|
Post by Desophaeus on Jun 11, 2017 0:44:43 GMT
Random message from Kitty-Kitty! She's sad that she can't participate on this forum. Forever locked on the other side of the door...
|
|
|
Post by The Spanish Inquisition on Jun 11, 2017 0:45:40 GMT
Random message from Kitty-Kitty! She's sad that she can't participate on this forum. Forever locked on the other side of the door... I rate kitty a perfect 5/7
|
|
|
Post by Desophaeus on Jun 11, 2017 0:51:10 GMT
Kitty-Kitty of not caring. Kitty-Kitty can into nap.
|
|
|
Post by Desophaeus on Jun 11, 2017 0:53:07 GMT
It's funny... my wife and I call her our "teenage daughter" because she's so full of attitude at random times then switch to clingy mode, then back to snob, aloof mode again, and then back to clinging once more... SMH.
|
|
|
Post by Stonewall Jackson on Jun 11, 2017 2:16:31 GMT
It's funny... my wife and I call her our "teenage daughter" because she's so full of attitude at random times then switch to clingy mode, then back to snob, aloof mode again, and then back to clinging once more... SMH. All my cat does is bake in the sun near a window and beg for food....lol
|
|